Programe de contabilitate, gestiune comerciala, salarii, imobilizari, audit si revizuire

Aici gasesti raspunsuri la cele mai frecvente intrebari legate de instalarea sau utilizarea programelor CIEL



SCURTATURI SI COMBINATII DE TASTE

1. Comenzi rapide in CIEL V7


INCEPUTUL DE AN IN CIEL V7

1. Ce trebuie facut la inceput de an in CIEL V7

IMPORT DIN APLICATIA CIEL GESTIUNE COMERCIALA SI CIEL CONTABILITATE IN APLICATIA CIEL V7


1. Cum se face importul in CIEL V7?


INTREBARI CIEL V7


1. Cum inregistrez facturi de vanzare care au o serie si o anumita numerotare  si inregistrarea  facturilor provenite de la agentii de vanzari, care merg cu facturier pe teren, pentru care au o alta numerotare.  Pot avea doua serii de documente pe acelasi depozit?


2. In cazul in care distribui birotica pentru parteneri insa distributia se face pe fiecare sucursala in parte si doresc sa am o evidenta a fiecarei sucursale, adica doresc sa fac aviz -> factura de vanzare pe fiecare sucursala, cum procedez?


3. Clientul are mai multe facturi de transport care trebuie preluate pe factura de cumparare. Pot prelua mai multe facturi de transport , poate si de la parteneri diferiti, pe o factura?


4. Am o casa de marcat si vreau ca atunci cand lucrez cu ea sa pot vizualiza stocul articolului atunci cand il aleg, sa stiu cat mai am.


5. Le propunem clientilor sa lucreze cu modele de note contabile, dar spun ca vor sa se calculeze automat Tva-ul. Aveti vreo propunere?


6. Am nevoie ca un articol sa il am ca materie prima si ca marfa ca mai vindem din cantitate. Cum pot sa configurez acest articol?


7. Daca se lucreaza cu casa de marcat si se incaseaza cu tichete de masa. Se poate?


8. Cum putem verifica daca un furnizor este platitor de TVA si sa li se puna bifa automat de TVA la incasare?


9. Pot avea pentru un articol cod extern? Daca da, unde se poate configura? Dar pot avea mai multe coduri externe pentru articol?


10. Daca doresc sa vizualizeze stocul real din perioada curenta pe toate articolele si pe toate magaziile, unde se poate vedea in afara de rapoarte?



INTREBARI INSTALARE PROGRAME CIEL


1. Cum instalez Ciel pe Windows 7, 8 si Vista?

2. Am incercat anterior sa instalez Ciel si instalarea nu a functionat, vreau sa reinstalez. Cum procedez sa sterg vechea instalare ?

3. Cum se face trecerea de la o versiune veche SQL Server la SQL 2005 si reinstalarea programelor Ciel?


INTREBARI CIEL CONTA PROFESSIONAL


1. Cum se introduce nota de sold initial la inceputul exercitiului financiar?

2. Cum se preiau rulajele la o anumita data din cursul anului?

3. Cum introduc in program o nota contabila de taxare inversa?

4. Diferenta intre rulaje in balanta. De unde vine?

5. Cum fac o salvare a bazei de date a societatii in care lucrez?

6. Am versiunea de Contabilitate 6.X, cum pot sa actualizez online programul la ultima versiune?

7. Am facut o factura si nu imi apare in jurnal. Ce trebuie sa fac in aceasta situatie?

8. Am incercat sa fac declaratia 394 si nu imi apar toate facturile. Ce pot sa fac in aceasta situatie?

9. Am un cont de client pe care doresc sa il configurez si ca furnizor (sau situatia inversa), iar in momentul introducerii imi spune ca Cif-ul este deja folosit. Cum pot proceda in aceasta situatie?

10. La listarea registrului de casa nu imi apar toate inregistrarile. Din ce motiv?

11. Cand intru in grila de culegere banca sau casa comenzile sunt executate foarte incet, ce pot sa fac ?

12. Cum se face redeschiderea de an incepand cu anul 2013?

 


INTREBARI CIEL SALARII


1. Cum se adauga un concediu de odihna?

2. Cum se adauga un concediu medical?

3. Cum se completeaza veniturile pe ultimele 3 luni pentru calculul indemnizatiei de concediu de odihna pentru un angajat nou?

4. Cum se completeaza veniturile pe ultimele 6 lunile pentru calculul indemnizatiei de concediu medical pentru un angajat nou?

5.In cazul in care un angajat are un concediu medical in primele 6 luni ulterioare terminarii unui concediu de ingrijire copil de pana la 2 ani, cum se completeaza baza de calcul a acelui concediu medical aferenta perioadei de concediu de ingrijire copil de pana la 2 ani?

6. In cazul in care o persoana angajata in timpul lunii, avand venituri pentru prima parte din luna de la alt angajator, are un concediu medical, cum se completeaza venitul obtinut de la angajatorul anterior?

7. Pentru un angajat care are concediu de odihna in luna iulie, venitul brut este mai mare decat venitul pe care l-ar fi obtinut acel angajat daca ar fi lucrat in conditii normale toata luna. De ce?

8. La listarea declaratiilor CASS 1C si FNUASS anexa 1 apare mesajul "nu sunt date pentru acest raport".

9. Care sunt configurarile necesare pentru contracte de drepturi de autor si/sau conventi civile ?

10. Cum calculez impozitul pe Venit Brut in cuantum de 10% la drepturile de autor ?

11. Cum calculez “Cheltuiala forfetara” direct ca procent introdus manual din Veniturile de natura profesionala” ?

12. Cum configurez programul pentru generarea Declaratiei 112 din programul Ciel?


13. Am inchis luna si doresc sa modific ceva pe o luna anterioara. Cum procedez in acest caz?

14. Am un angajat in programul Ciel Salarii, i-am selectat pe fisa angajatului modelul de angajat dar nu imi efectueaza calculele, ce trebuie sa fac in acest caz?

15. Am actualizat la ultima versiune, iar in momentul exportului in calea de export gasesc 3 fisiere diferite. Cum procedez mai departe pentru validarea si semnarea declaratiei 112?

16. Am un angajat cu norma fractionata, cum configurez in Ciel Salarii?

17. Am incercat sa scot declaratia unica 112 din Ciel Salarii, dar dupa export imi apare un fisier pdf gol. Cum procedez in aceasta situatie?



INTREBARI CIEL IMOBILIZARI


1. La creare societate apare mesajul “baza de date exista dar nu are structura unei societati”

2. La intrare in program - Serverul SQL nu contine baze de date corespunzatoare Imobilizarilor.

 

REZOLVARI

 

SCURTATURI SI COMBINATII DE TASTE

 

1. Comenzi rapide in CIEL V7

 

In V7 ai posibilitatea de a folosi combinatii de taste care vin in ajutorul tau pentru inlesnirea lucrului in program.

Atunci cand esti in ferestre cu liste de documente, poti apela la urmatoarele taste/combinatii de taste:

CTRL + A -> pentru adaugare document nou;

DELETE -> pentru stergere document;

F2 sau CTRL+D -> pentru vizualizare document;

F5 sau CTRL+R -> pentru reincarcarea documentelor; CTRL + F -> pentru cautare in lista;

CTRL + X -> pentru export lista documente.

Pentru a adauga linii in documente poti apela tot la combinatia de taste CRTL + A.

Pe liniile documentului se poate inainta cu ajutorul tastelor TAB si/sau ENTER.

Pentru salvarea documentelor sau notelor contabile poti apela la combinatia de taste CTRL + S , sau F10.

In ferestrele pentru rapoarte poti sa folosesti combinatia de taste CTRL + M, pentru a avea o afisare pe toata suprafata ferestrei, si aceiasi combinatie CTRL + M pentru revenirea la starea initiala (micsorare).

In majoritatea nomenclatoarelor din aplicatie se regasesc butoanele de mai sus pe care le poti apela cu ajutorul combinatiilor de mai jos:

CTRL + A -> pentru adaugare element nou;

DELETE -> pentru anulare;

F2 sau CTRL+D -> pentru modificare;

In plus, daca tastezi F1 in orice fereastra te-ai afla in aplicatie, se va deschide meniul HELP in care gasesti explicatii despre functionalitatile programului.

Poti vizualiza arhiva Revistei saptamanale si in aplicatia CIEL V7 la sectiunea Ajutor!

 

 


INTREBARI INCEPUT DE AN CIEL V7


1. Ce trebuie facut la inceput de an in CIEL V7

La inceputul anului, in CIEL V7, este necesar sa modificati perioada de introducere a datelor din meniul “Nomenclatoare”->”Societate”->”Parametrizare”->”Parametri generali”. De la data 01.01.2015 la data 31.12.2015.

In CIEL V7 NU mai exista optiunea de redeschidere ca in vechile aplicatii, in consecinta, aceasta nu se mai face. In acest mod se va lucra pe aceeasi baza de date si in 2015 si ulterior in anii ce vor urma.

 

IMPORT DIN APLICATIA CIEL GESTIUNE COMERCIALA SI CIEL CONTABILITATE IN APLICATIA CIEL V7


1. Cum se face importul in CIEL V7

 Pentru a efectua import din aplicatia Ciel Gestiune Comerciala si Ciel Contabilitate in aplicatia Ciel V7, este necesar sa va asigurati ca exista instalate pe calculatorul dumneavoastra cel putin versiunile 2.5.9 pentru Ciel Gestiune Comerciala, 6.48.0 pentru Ciel Contabilitate si 7.10.0 pentru Ciel V7. Acestea sunt primele versiuni de program pentru care se poate efectua importul.

 

            Nota: Pentru importul din aplicatia Ciel Contabilitate nu trebuie efectuata nici o setare.

Inainte de initierea importului, este necesar sa aveti in vedere ca pe parcursul importului pot exista 3 situatii diferite:

            1. Prima situatie este cea in cazul in care importul se realizeaza fara nicio atentionare sau eroare. Este cazul in care nu au existat operari gresite / eronate pe bazele din vechile aplicatii iar redeschiderile de an au fost facute de catre utilizatori in mod corect.

            2. A doua situatie este cea in care pot aparea atentionari pe diferite documente. Aceste atentionari, care fac referire exacta la un anumit document (mesajul afisat face trimitere la numarul de document), este necesar sa fie corectate de catre utilizator in vechile aplicatii iar ulterior refacut importul. Aceste atentionari sunt cauzate de diverse operari gresite ale utilizatorilor in vechile aplicatii.

           3. Cea de-a treia situatie este aceea in care importul genereaza diverse erori neconcludente. De retinut ca aceste erori sunt cauzate de grave operari gresite in vechile aplicatii. In cazul in care va confruntati cu aceasta situatie, este necesar sa transmiteti spre analiza, pe adresa asistenta.tehnica@ciel.ro , urmatoarele informatii:

          a. Baza care se doreste a fi importata;

          b. Licenta aplicatiei;

          c. Denumirea companiei;

          d. Descrierea situatiei intalnite.

 

Nota: In cazul in care va aflati in situatia descrisa la punctul 3, echipa de Asistenta Tehnica va incerca sa identifice cauza erorilor. In cazul in care acestea nu vor putea fi corectate, este necesar ca importul sa se rezume doar la importul nomenclatoarelor iar in CIEL V7 sa se creeze o societate noua pe care sa se treaca soldurile initiale (importul total de documente nu poate fi facut din cauza erorilor generate de operarile gresite ale utilizatorilor). In acest caz, lucrul se va incepe pe o baza noua

Pentru a vizualiza sau descarca pasii pe care trebuie sa-i urmati, accesati linkul de mai jos:

 http://ciel.ro/Pasi_Import_in_V7.pdf


INTREBARI CIEL V7

1. Cum inregistrez facturi de vanzare care au o serie si o anumita numerotare si inregistrarea facturilor provenite de la agentii de vanzari, care merg cu facturier pe teren, pentru care au o alta numerotare. Pot avea doua serii de documente pe acelasi depozit?

Aveti posibilitatea de a seta 2 serii accesand meniul Nomenclatoare -> Societati -> Serii documente -> iar in tab-ul Definire serii documente, se definesc cele 2 serii dupa care se asociaza documentului din tabul Asociere serii documente. In acest mod aveti 2 serii diferite pentru facturi.


2. In cazul in care distribui birotica pentru parteneri insa distributia se face pe fiecare sucursala in parte si doresc sa am o evidenta a fiecarei sucursale, adica doresc sa fac aviz -> factura de vanzare pe fiecare sucursala, cum procedez?

In cazul in care un partener are mai multe puncte de lucru si doriti sa aveti o evidenta a fiecarui punct de lucru, adica doriti sa faceti aviz -> factura de vanzare pe fiecare sucursala a acestuia, aveti posibilitatea sa configurati din aplicatie puncte de lucru pe acel partener.

Configurarea se realizeaza din:
a. meniul Nomenclatoare -> Parteneri,
b. se selecteaza partenerul si se apasa pe butonul "Modifica" (sau la crearea acestuia daca nu il aveti deja creat).
c. Ulterior, accesand tabul "Puncte de lucru si adrese", puteti configura cate puncte de lucru doriti pe acel partener.

Cand veti genera avizul sau factura, dupa ce selectati partenerul, veti selecta si punctul de lucru dorit pentru care emiteti documentul.


3. Clientul are mai multe facturi de transport care trebuie preluate pe factura de cumparare. Pot prelua mai multe facturi de transport , poate si de la parteneri diferiti, pe o factura?

Pentru a trece toate facturile de cumparare de tip transport pe o singura factura, urmati pasii de mai jos: a. Creati facturile de cumparare si bifati in cadrul facturii optiunea "Factura transport" alegand articolele de tip serviciu pe care le doriti; b. Creati oricate facturi doriti de tip transport conform punctului 1 dupa care creati o factura de cumparare fara bifa pe "Factura transport"; c. Se face Receptia acestora - buton "Receptie"; d. In cadrul receptiei, va alegeti depozitul (Adaugare NIR nou) si preluati articolele din sectiunea "Detalii NIR" dupa care faceti repartizarea costurilor - buton "Repartizare costuri" alegand documentele de transport pentru repartizare;


4. Am o casa de marcat si vreau ca atunci cand lucrez cu ea sa pot vizualiza stocul articolului atunci cand il aleg, sa stiu cat mai am.

Pentru a putea utiliza casa de marcat, accesati meniul Nomenclatoare->Societate->Parametrizare si apoi tabul Parametri generali. In noua fereastra deschisa, la sectiunea "Optiuni aparat fiscal", bifati optiunea "Utilizeaza aparat fiscal". Dupa ce veti pune aceasta bifa, va veti putea alege modelul de casa de marcat din lista campului "Aparat fiscal". Dupa ce va veti alege modelul casei, se va activa optiunea "Configurare interfata" unde veti regasi posibilitatea de a bifa coloana "Stoc" pentru a vizualiza informatia dorita. Dupa efectuarea acestor operatiuni, apasati pe butonul "Salveaza" pentru a fi inregistrate aceste modificari.


5. Le propunem clientilor sa lucreze cu modele de note contabile, dar spun ca vor sa se calculeze automat Tva-ul. Aveti vreo propunere?

Da,  pot configura modelul de nota contabila, iar pe linia cu tva sa se completeze la coloana “ Linia referinta” linia pentru care doreste sa se  calculeze Tva.


6. Am nevoie ca un articol sa il am ca materie prima si ca marfa ca mai vindem din cantitate. Cum pot sa configurez acest articol?

Pentru aceasta configurare, aveti urmatoarele posibilitati:

a. Prima varianta este sa incarcati din receptie pe sabloane diferite acel articol. Cand faceti receptia din factura de cumparare, veti selecta un depozit unde o cantitate o veti trece pe materii prime (sablon) si restul cantitatii pe produse finite (sablon).
b. A doua varianta este sa faceti transfer intre depozite caz in care mutati doar cantitatea de pe un sablon pe altul.


7. Daca se lucreaza cu casa de marcat si se incaseaza cu tichete de masa. Se poate?

Da, acestea trebuiesc configurate din meniul Nomenclatoare -> Tichete -> si se configureaza tichetele cu care se lucreaza si valoarea.


8. Cum putem verifica daca un furnizor este platitor de TVA si sa li se puna bifa automat de TVA la incasare?

Verificarea automata a furnizorilor cu TVA la incasare este o functionalitate la care aveti acces in V7 astfel:
-   Se intra in meniul “Nomenclatoare”->”Parteneri”->”Parteneri”;
-   In fereastra nou deschisa aveti la dispozitie butonul “TVA la incasare”;
-   La apasarea acestui buton, se vor actualiza informatiile privind furnizorii cu TVA la incasare pana in ziua curenta;
-   Ulterior, cand veti emite o factura pe un astfel de furnizor, bifa pe “TVA la incasare” va fi pusa implicit.


9. Pot avea pentru un articol cod extern? Daca da, unde se poate configura? Dar pot avea mai multe coduri externe pentru articol?

Pentru a putea completa un cod extern, trebuie bifat in meniul Nomenclatoare -> Societate -> Parametrizare -> Parametri generali -> Afiseaza cod extern si o sa apara un camp in fisa de articol. Daca se doreste sa se aiba mai multe coduri externe , acestea se pot atribui pe cate un partener din meniul Nomenclatoare -> Articole -> Articole , mergeti in fisa articolului  respectiv si exista butonul Coduri externe in partea de jos.


10. Daca doresc sa vizualizeze stocul real din perioada curenta pe toate articolele si pe toate magaziile, unde se poate vedea in afara de rapoarte?

Se poate vizualiza stocul real din meniul Nomenclatoare  -> Articole -> Articole -> si se acceseaza butonul Stoc -> unde o sa apara o coloana pentru fiecare  depozit in parte .

INTREBARI INSTALARE


1. Cum instalez Ciel pe Windows 7, 8 si Vista?

Pentru functionarea aplicatiilor CIEL pe sistemul de operare Windows 7 Sau Windows 8 este necesara parcurgerea urmatorilor pasi pentru a permite instalarea corecta fara sa fie afectata de securitatea Windowsului:

Pasul 1. In Control Panel/User Accounts/Change user account control settings , se face setarea Never notify

Pasul 2ATENTIE ! Este recomandat ca inainte de a incepe procedura de instalare sa verificati setarile regionale ale sistemului Windows si anume:
- in Control Panel / Region and Language - Formats, alegeti optiunea English United States 
- in Control Panel / Region and Language - Administrative / Change system locale - alegeti English United States 

Pasul 3. Se intra in C:\Program Files sau C:\Program Files (x86) in cazul sistemului de operare pe 64 biti, faceti click dreapta pe folderele Ciel (sau calea unde sunt instalate aplicatiile Ciel, daca difera de calea implicita) ,Microsoft Sql Server - properties – tabul “Security”, verificati aici ca userii “administrator” si/sau “user” sa aiba bifa pentru “full control” selectand butonul Edit.

Daca exista un alt user de system operare verificati ca acesta sa fie in lista de useri (in caz contrar apasati butonul ‘edit’ ,  ‘add’ si scrieti numele de utilizator apoi ‘ok’ – apoi se selecteaza bifa ‘full control’)
Pasul 4. Se ruleaza apoi aplicatia si se face instalarea :
Exista posibilitatea ca atunci cand dati dublu click pe setup-ul sa va apara fereastra:

Dati ok apoi reporniti setup-ul .

Pasul 5:

Pasul 6:

Se va instala aplicatia Ciel si un SQL Server cu urmatorii parametri:
Server: (local)\CIEL
Utilizator: sa                        Parola: valid123

Pentru instalare statie lucru se selecteaza urmatoarele :

Pasul 1:

 

Pasul 2: Alegeti Instalare instanta SQL existenta si serverul la care va conectati . Completati userul si parola.

Pasul 3: Apasati butonul testeaza conexiunea – veti primi mesajul din imagine. Apoi apasati pe Continua.

Pasul 4



^sus^

2. Am incercat anterior sa instalez Ciel si instalarea nu a functionat, vreau sa reinstalez. Cum procedez sa sterg vechea instalare?

Dezinstalare programe Ciel si server SQL

Din Task Manager/Processes se inchid urmatoarele procese, daca exista:
CielGestCom.exe
CielConta.exe
CielImo.exe
CielSal.exe
sqlmangr.exe
sqlservr.exe
apoi se copiaza folderul MSSQL, MSSQL7 sau Microsoft SQL Server si folderul Ciel din C:\MSSQL, C:\MSSQL7 sau C:\ Program Files\ Microsoft SQL Server si din C:\Program Files\Ciel pe alta partitie.

Se dezinstaleaza programele Ciel si serverul SQL (MSDE sau Microsoft SQL Server, daca este MSDE 2000) din Control Panel - Add or Remove Programs.
Din start/run/regedit se sterg urmatoarele daca exista:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Ciel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Ciel Romania SA
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSDE
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSDTC
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSSQLServer
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSSQL7
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft SQL Server

apoi din c:\MSSQL7 sau C:\ Program Files\ Microsoft SQL Server si din C:\Program Files\Ciel, din C:\Program Files\InstallShield Installation Information (folder ascuns)
{9F36F4A4-5651-4E84-9CD3-02C7E255FE9F} (Gestiune)
{415296EA-04AF-4FCB-86E9-0273EF47B17F} (Conta)
{8ABB77B2-0EDD-42CD-AAE0-67E2A849AA34} (Imobilizari)
{04B8328A-399D-4493-8848-2521F50CAD6C} (Salarii)
se sterg fisierele temporare din C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temp

INSTALARE:
Este recomandat ca inainte de a incepe procedura de instalare sa verificati setarile regionale ale sistemului Windows si anume:
- in Control Panel / Regional and Language Options, alegeti optiunea English United States, Location – United States si la Advanced – English United States.

Se opreste programul antivirus si se ruleaza Setup.exe din kit-ul de instalare de pe cd-ul Ciel.

^sus^

3. Cum se face trecerea de la o versiune veche SQL Server la SQL 2005 si reinstalarea programelor Ciel

Daca se face instalarea pe un calculator unde nu a mai fost instalat nici un program Ciel se urmeaza doar pasii 3-6.

a) Se salveaza toate societatile din toate aplicatiile Ciel. Salvarea se face din meniul Utilitare – Salvare.

b) Se salveaza folderele aplicatiei si se dezinstaleaza programele Sql Server si Ciel cu respectarea pasilor din link-ul urmator:
http://www.ciel.ro/ciel/faq.aspx#2in
c) Se configureaza setarile de securitate pe utilizatorul de Windows:

          Atentie! Inainte de pornirea instalarii se opresc programele antivirus si   Windows Firewall-ul (din Control Panel).

d) Se instaleaza kit-ul de sql 2005 de pe ftp://www.ciel.ro/ ,

  • - user: utile
  • - parola: Ciel-util
  • - Se intra in folderul SQL-versiuni, se copiaza folderul “sql2005x86_x64with_dependencies” si se instaleaza sql 2005 ruland acel executabil.
  • - Serverul sql se va instala cu instanta CIEL, utilizator: sa, parola:valid123.

 e) Se instaleaza aplicatia Ciel cu alegerea instantei existente

  • Pentru instalarea cu kit-uri mai vechi se urmeaza pasii:

  •  


    Parola: valid123.

    • Pentru instalarea cu kit-uri noi urmati pasii:

    •  


      Parola: valid123.

    f) Dupa instalare, aplicatia se activeaza si se restaureaza bazele de date:

    • - Se creeaza toate societatile care urmeaza sa fie restaurate.
    • - Se intra pe fiecare societate in parte si se face restaurarea (meniul Utilitare – Restaurare). Se alege din calculator salvarea (de format *.bak) aferenta societatii care se doreste restaurata.

    • ^sus^



     INTREBARI CIEL CONTA PROFESSIONAL

    1. Cum se introduce nota de sold initial la inceputul exercitiului financiar?
    - Se deschide grila de culegere universala

    -   se alege jurnalul  SI (solduri initiale) si data de 1 ianuarie

    -   la numar factura (NDP) se introduce REDESCHIDERE.
    -   la Dosare-configurare societate-Exercitiu la anul N se completeaza anul curent
    Pot exista mai multe inregistrari cu cuvantul REDESCHIDERE la NDP-antet . Daca toate au data inregistrarii si jurnalul in forma prezentata mai sus se vor evidentia impreuna (cumulat) în prima egalitate a balantei de verificare = SOLD INITIAL.

    ^sus^


    2. Cum se preiau rulajele la o anumita data din cursul anului?

    Rulajele in cursul anului se preiau astfel:

    - se introduce intr-un nds pe grila Universala soldul final preluat

    - jurnal ales este OD

    - la ndp se scrie BALANTA si la data se introduce ultima zi din ultima luna preluata.

    ^sus^

    3. Cum introduc in program o nota contabila de taxare inversa?
    Notele contabile de taxare inversa se introduc pe grila de culegere universala.
    Taxare inversa la cumparare

    In situatia in care avem o achizitie cu taxare inversa dintr-o tara UE vom selecta jurnalul JCU, daca este o achizitie din romania, jurnal JCR. La numar factura (NDP) se completeaza TXI NUMARFACTURA (neaparat cu spatiu intre TXI si NUMARFACTURA). Inregistrarea se va evidentia in ambele jurnale de TVA (cumparari si vanzari) 
    Taxare inversa la vanzare

    In situatia unei vanzari cu taxare inversa se va selecta jurnalul corespunzator tarii de destinatie a vanzarii (JVR pentru Romania sau JVU pentru tarile EU). La numar factura (NDP) se completeaza TXI NUMARFACTURA (neaparat cu spatiu intre TXI si NUMARFACTURA). Apoi in cadrul notei contabile vom folosi contul de client si contul de venit.
    Inregistrarea facturii de vanzare cu taxare inversa se evidentiaza doar in jurnalul de vanzari cu TVA in coloana "Bunuri si servicii cu taxare inversa"

    ^sus^

    4. Diferenta intre rulaje in balanta.
    a) Se merge in Meniul Fisiere – Plan Contabil
    b) Click stanga pe capul de tabep “Titlu”, se ordoneaza in ordine alfabetica titlurile conturilor si se verifica daca exista conturi fara titlu.
    Daca exista, se completeaza titlul contului si se listeaza din nou balanta
    SAU
    Verificati listand o balanta partiala pe aceeasi perioada de la clasa 1 pana la clasa 9 inclusiv, daca s-a folosit in inregistrari vreun cont extrabilantier.

    ^sus^

    5. Cum fac o salvare a bazei de date a societatii in care lucrez?

    Salvarea bazei de date in programele Ciel se face din meniul Utilitare – Salvare. Fisierul de salvare va contine absolut toate inregistrarile, setarile, machetele de listare etc din societatea din care se face salvarea
    La selectarea optiunii apare o fereastra cu ajutorul careia se alege destinatia si denumirea fisierului. Implicit fisierul va fi stocat în directorul Ciel Contabilitate, dar aveti posibilitatea de a alege o alta destinatie.
    Daca exista deja o arhiva cu acelasi nume programul va afisa o fereastra prin care va va avertiza asupra acestui aspect.
    Este recomandabila efectuarea unei salvari cel putin o data pe luna.

    ^sus^

    6. Am versiunea de Contabilitate 6.X, cum pot sa actualizez online programul la ultima versiune?

    Pentru actualizarea aplicatiei Ciel prin descarcarea fisierului de pe site se urmeaza pasii:

     - se intra in aplicatia Ciel in orice societate in meniul Ajutor – Actualizare online

     - se selecteaza si se copiaza codul de securitate

      - se deschide urmatoarea pagina de internet: http://www.ciel.ro/updater/


     - se completeaza codul de securitate, numele firmei inclusiv celelalte campuri dupa care se da click pe descarca fisier actualizare

     - se salveaza in calculator updater-ul. Se revine in aplicatia Ciel si in meniul"Ajutor">"Actualizare online" se bifeaza "actualizare folosind un fisier local". Calea aleasa reprezinta calea catre fisierul descarcat ( updater-ul ).




    ^sus^



    7. Am facut o factura si nu imi apare in jurnal. Ce trebuie sa fac in aceasta situatie?

    a) Se verifica pe ce jurnal este inregistrarea ( din meniu "Fisiere" > "Inregistrari"  ). Pe listari apar doar inregistrarile facute pe jurnalele de tip cumparare sau vanzare. Daca inregistrare este pe jurnalul OD aceasta nu apare in listare.

    b) Se verifica pe nota contabila daca sunt selectate optiunile de TVA necesare pe coloana "optiune TVA".

    c) Daca aveti inregistrari atipice, care nu apar in mod normal in jurnalul de TVA, dar sunt pe jurnalele de tip cumparare sau vanzare, scrieti la numarul documentului "JRN" urmat de un spatiu inaintea numarului efectiv introdus.
    ^sus^

    8. Am incercat sa fac declaratia 394 si nu imi apar toate facturile. Ce pot sa fac in aceasta situatie?
    Verificati daca aveti in inregistrari atributul fiscal RO in fata CUI-ului. Daca acesta este completat trebuie doar sa listati jurnalele de vanzare si de cumparare, sa dati un recalcul pe declaratie si sa selectati corect semestrul, iar facturile vor aparea si in Declaratia 394.

    In cazul in care nu aveti RO in inregistrari va trebui sa mergeti in Fisiere-Terti, sa verificati daca este completat CUI-ul si il completati daca acesta lipseste. Efectuati o salvare a bazei de date din Utilitare-Salvare, apoi mergeti in Utilitare->Resurse\Informatii, bifati Completare informatii terti unde acestea lipsesc si Inlocuire informatii terti cu cele din fisa si apasati OK.
    Listati din nou jurnalele si Declaratia 394 dupa recalcul si veti regasi facturile.

    ^sus^


    9. Am un cont de client pe care doresc sa il configurez si ca furnizor (sau situatia inversa), iar in momentul introducerii imi spune ca Cif-ul este deja folosit. Cum pot proceda in aceasta situatie?

    Mergeti in Fisiere-Terti , dati dublu click pe tertul respectiv si va notati codul (din rubrica COD). Apoi mergeti in Fisiere-Plan contabil, va creati contul respectiv, iar in casuta Tert treceti codul de tert notat mai devreme. Apasati Validare si folositi mai departe contul in inregistrari.

    ^sus^

    10. La listarea registrului de casa nu imi apar toate inregistrarile. De ce?

    In momentul listarii registrului de casa nu selectati la tip jurnal RC, lasati configurat doar contul 5311 si veti regasi in listare toate inregistrarile dumneavoastra.

    ^sus^

    11. Cand intru in grila de culegere banca sau casa comenzile sunt executate foarte incet, ce pot sa fac ?

    a) Mergeti in Dosare / Setari personale
    b) In fereastra care s-a deschis, debifati casuta Afisare report/sold ziua precedenta
    c) Dati click pe Validare.

    ^sus^

    12. Cum se face redeschiderea de an?

    Pentru a efectua procedura de redeschidere exercitiu financiar ->redeschidere pe rulaje pentru lucrul cu TVA la incasare, va trebui sa va asigurati ca exista instalata pe calculatorul dumneavoastra cel putin versiunea 6.49.0 a aplicatiei Ciel Conta.

    Procedura de redeschidere automata se acceseaza in cazul in care ati finalizat anul financiar curent, deoarece daca veti aduce modificari in anul curent este necesara o noua redeschidere, care sa tina cont de modificarile aduse. Datele introduse ulterior operatiunii de redeschidere pe noua baza de date, se vor pierde in acest caz.

    Daca nu ati finalizat exercitiul financiar curent(2014, de exemplu), continuati sa lucrati pe aceeasi baza de date si noul an(2015), pana la momentul in care incheiati anul si atunci veti putea accesa procedura de redeschidere automata, in care soldurile finale aferente anului 2014 se vor vedea ca solduri initiale in 2015(pe noua baza de date creata pentru 2015) si inregistrarile aferente lui 2015 se vor prelua in totalitate.

    Setarile care se vor face pentru anul 2015, in Configurare societate:


    <>


Observatii

 Pentru a efectua corect operatia de redeschidere trebuie sa efectuati corect pasii de mai jos.

Operatia de redeschidere va crea o singura inregistrare continand valori in lei si in valuta. Pentru conturile in valuta, se vor afisa pe linii, cursul din documentul original si cursul aferent ultimei reevaluari automate sau manuale efectuate din program.

 TVA-ul ramas neexigibil pe facturi va fi preluat doar din jurnalele de vanzare si cumparare, listate inainte de redeschidere. Din jurnale nu se vor prelua:

 -  liniile care mai au diferente de 0.01 lei pe neexigibil;
 -  valorile negative de pe neexigibil pentru facturile care au totalul pozitiv;
 -  facturile care sunt soldate dar care apar in continuare in jurnale deoarece nu a fost generata nota de TVA.
 Nu se mai face renumerotarea inregistrarilor de la 1, ca urmare a introducerii sistemului TVA la incasare.
 Modificarea soldului initial pentru facturile cu TVA la incasare nu are efect. Valorile neexigibile preluate din jurnalele de vanzari si cumparari listate inainte de redeschidere nu se vor putea modifica dupa redeschidere.
 Procedura de redeschidere va face detaliere pe conturile de terti, conturile din Radacini conturi reevaluate si cele care au bifa pe Marcabil in planul contabil.
 In cazul in care facturile nu s-au legat corect prin numar de marca de incasari/plati acestea vor aparea detaliat in nota de redeschidere.
 Incasarile si platile din exercitiul curent, aferente facturilor din exercitiul anterior, se vor lega prin marcare de liniile din nota de redeschidere si li se va putea genera nota de TVA.
 Exportul notei de sold initial din meniul Utilitare\Export nu va prelua TVA-ul neexigibil aferent facturilor. Este recomandat ca aceasta nota sa se trasfere prin intermediul Culegerii descentralizate din meniul Prelucrari.
 Explicatia pe liniile notei de sold initial pentru conturile de terti va contine numar document/data facturii nesoldate. Explicatia notei este vizibila si in fereastra de alegere a facturii care se plateste/incaseaza, la selectarea numarului de marca.
 Facturile continute de nota de sold initial pot fi stornate doar din grila de culegere Universala.
 Fisa de cont contine o optiune de afisare a soldului initial detaliat.

Este indicat sa lucrati intr-o societate distincta pentru noul exercitiu financiar, procedand astfel:

- salvati societatea in care ati lucrat din meniul Utilitare/Salvare;
- creati o societate noua, accesand Dosare/Societati si apasand butonul Creare;
- in societatea nou creata accesati Utilitare/Restaurare si alegeti salvarea efectuata (fisierul cu extensia bak containand in denumire codul societatii si data curenta).


Pasii pentru redeschiderea automata de an->Procedura de redeschidere pe rulaje, sunt urmatorii:


    a) Verificati daca in perioada pe care doriti sa o inchideti ati generat la timp TVA-ul exigibil aferent facturilor cu TVA la incasare. Astfel, in meniul Prelucrari/Generare note TVA aveti posibilitatea de a verifica daca pana la data de 31.12.2014:

    -  exista TVA de colectat la 90 de zile pentru facturi care au sold;
    -  exista facturi platite pentru care nu s-a dedus TVA-ul; 
    -  exista facturi incasate pentru care nu s-a colectat TVA-ul. In cazul in care veti regasi date in lista generati TVA-ul.


Observatii


In cazul in care in jurnalele de vanzare sau de cumparare cu TVA exista neconcordante la afisarea facturilor cu TVA la incasare, folositi optiunea "Deblocare TVA pentru notele de TVA la incasare sterse" din meniul Utilitare - Resurse/Informatii, dupa care generati din nou TVA-ul.

Aceasta optiune va corecta legaturile dintre documentele cu TVA la incasare.

     
b) Efectuati inchiderile de luna ( din meniul Prelucrari \ Inchidere-Redeschidere \ Inchidere luna ) si de TVA (
din meniul Prelucrari \ Inchidere TVA ) pana la data de 31.12.2013.

c) Validati documentele secundare din perioada pentru care doriti inchiderea, din meniul Prelucrari/Validare documente secundare.

              De exemplu se doreste redeschiderea la data de 01.01.2015. In meniul Prelucrari\Validare documente secundare, creati un filtru astfel incat in grid sa ramana doar inregistrarile care au data mai mica decat 01.01.2015.


                         


             Daca doriti salvarea filtrului pentru a fi folosit ulterior, scrieti o denumire pentru acesta, apasati butonul   si apoi butonul   . Daca nu doriti pastrarea filtrului dati click pe butonul si apasati "NU" la aparitia mesajului referitor la salvarea filtrului. Asigurati-va apoi, ca in grid sunt inregistrari din perioada dorita si dati click pe butonul .

    Se va efectua validarea tuturor inregistrarilor din grid.


    d) Listati jurnalele de cumparare si vanzare cu TVA de la data de 01.01.2015, pana la 01.01.2015 cu varianta raport 2013_I, fara a bifa Inregistrari temporare. Daca sunt valori de corectat puteti faca asta direct in grid.


            Valorile ramase neexigibile pe care le vizualizati in jurnale vor fi preluate pentru inceputul perioadei urmatoare, de aceea este important sa va asigurati ca perioada de listare si valorile sunt corecte.


    e) Efectuati operatiunea de redeschidere din meniul Prelucrari\Inchidere-Redeschidere\Redeschidere an\Procedura de redeschidere pe rulaje. Dupa apasarea butonului Redeschidere veti primi:

        -  un mesaj care va informeaza asupra importantei listarii jurnalelor comerciale la data de 01.01.2015;

        -  un mesaj care va reaminteste de salvarea bazei de date pentru pastrarea informatiilor anterioare redeschiderii.


Operatia de redeschidere va produce urmatoarele efecte:

1. stergerea tuturor inregistrarilor exercitiului precedent;
2. generarea in jurnalul Solduri Initiale a unui document;
3. schimbarea automata a exercitiului.


    Pasii pentru redeschiderea automata de an->Procedura de redeschidere pe solduri, sunt urmatorii:
    - Asigurati-va ca exista instalata pe calculatorul dumneavoastra cel putin versiunea 6.52 a aplicatiei Ciel Contabilitate;
    - Salvati baza de date inainte de efectuarea procedurii de redeschidere.
    - Trebuie efectuate inchiderile de TVA si de luna inainte de redeschidere.
    - Redeschiderea ia in calcul numai inregistrarile validate.
    Operatia de redeschidere va genera cate o nota de SI pentru fiecare valuata. Pentru devize nota de SI se va crea la curs 0.

    Pasii pentru redeschiderea manuala de an sunt urmatorii:
    - Asigurati-va ca exista instalata pe calculatorul dumneavoastra cel putin versiunea 6.52 a aplicatiei Ciel Contabilitate;
    - Creati o societate noua, accesand Dosare/Societati si apasand butonul Creare;

    - In societatea nou creata accesati Culegeri date->Solduri Initiale si introduceti pe rand soldurile conturilor, cu click pe butonul “Adaug Linie”. Se va crea o linie care se poate completata, avand implicit data, numarul documentului si explicatia.

    In cazul in care se doreste introducerea soldurilor pentru facturi nestinse care au TVA la incasare, grila se va completa astfel:
    - se introduce contul de tert;
    - se introduce suma pe debit sau credit reprezentand soldul facturii;
    - se completeaza numarul, data facturii si data scadenta;
    - se scrie contul de TVA neexigibil ramas de stins, aferent facturii;
    - se completeaza valorile bazei si ale TVA-ului neexigibil;
    - se selecteaza cota de TVA. 


    In cazul in care factura cu TVA la incasare are mai multe cote de TVA atunci in grila de solduri initiale trebuie adaugate linii pentru fiecare cota.
    Pentru a sterge din randurile inregistrarii este necesar sa selectati linia dorita si sa apasati butonul “Stergere linie”.
    Salvarea inregistrarilor facute si implicit parasirea grilei de inegistrare se face apasand butonul “Iesire”.

    ^sus^



    INTREBARI CIEL SALARII

    1. Cum se adauga un concediu de odihna?
    Introducerea concediului de odihna se realizeaza din meniul Activitati->Introducere formule de calcul. In aceasta fereastra trebuie efectuatii urmatorii pasi:
    - se alege angajatul din lista de angajati
    - se apasa butonul Adauga
    - se apasa eticheta Concedii din partea de sus a ferestrei
    - se alege perioada acelui concediu de odihna si ca tip trebuie bifata optiunea “Concediu legal”
    - se apasa butonul Adauga.

    ^sus^

    2. Cum se adauga un concediu medical?
    Introducerea concediului medical se realizeaza din meniul Activitati->Introducere formule de calcul. In aceasta fereastra trebuie efectuatii urmatorii pasi:
    - se alege angajatul din lista de angajati
    - se apasa butonul Adauga
    - se apasa eticheta “Concedii medicale” din partea de sus a ferestrei
    - se completeaza Tipul concediului medical, perioda concediului medical si se alege daca este in continuare sau nu, conform informatiilor de pe certificatul medical
    - se completeaza seria si numarul certificatului medical in campul “Serie cerificat”, fara spatii sau alte caractere intre seria certificatului si numarului lui.
    - se completeaza Codul urgentei medico-chirurgicale sau Codul bolii infecto-contagioase, daca este cazul
    - se apasa butonul Calculeaza
    - se apasa butonul Adauga

    ^sus^

    3. Cum se completeaza veniturile pe ultimele 3 luni pentru calculul indemnizatiei de concediu de odihna pentru un angajat nou?
    Se utilizeaza optiunea de la meniul Utilitare->Editare baza calcul CO. Pentru acel angajat se completeaza atat numarul de zile efectiv lucrate si numarul de zile de concediu medical (daca a fost cazul), cat si venitul cu caracter permanent pentru fiecare din ultimele 3 luni anterioare lunii curente.

    ^sus^

    4. Cum se completeaza veniturile pe ultimele 6 lunile pentru calculul indemnizatiei de concediu medical pentru un angajat nou?
    Se utilizeaza optiunea de la meniul Utilitare->Editare baza calcul CM. Pentru acel angajat se completeaza atat numarul de zile efectiv lucrate si numarul de zile de concediu medical (daca a fost cazul), cat si venitul realizat pentru fiecare din ultimele 6 luni anterioare lunii curente.

    ^sus^

    5. In cazul in care un angajat are un concediu medical in primele 6 luni ulterioare terminarii unui concediu de ingrijire copil de pana la 2 ani, cum se completeaza baza de calcul a acelui concediu medical aferenta perioadei de concediu de ingrijire copil de pana la 2 ani?
    Se utilizeaza optiunea de la meniul Utilitare->Perioade asimilate. Pentru acel angajat se completeaza venitul ce trebuie luat in calcul pentru perioada de concediu de ingrijire copil de pana la 2 ani, conform legii.

    ^sus^

    6. In cazul in care o persoana angajata in timpul lunii, avand venituri pentru prima parte din luna de la alt angajator, are un concediu medical, cum se completeaza venitul obtinut de la angajatorul anterior?
    Se utilizeaza optiunea de la meniul Utilitare->Perioade asimilate. Pentru acel angajat, pentru luna in care are venituri si de la angajatorul curent si de la angajatorul anterior, se completeaza venitul realizat la angajatorul anterior.

    ^sus^

    7. Pentru un angajat care are concediu de odihna in luna iulie, venitul brut este mai mare decat venitul pe care l-ar fi obtinut acel angajat daca ar fi lucrat in conditii normale toata luna. De ce?
    Media zilnica a indemnizatiei de concediu de odihna, pentru societati de tip General, se calculeaza ca maxim intre media zilnica pe luna curenta si media zilnica pe ultimele 3 luni. Numarul de zile si Venitul permanent luat in calcul pentru fiecare dintre cele 4 luni poate fi vizualizat dand click pe butonul “Istoric CO” de pe fisa concediului de odihna, ca in imaginea de mai jos:



    ^sus^


    8.La listarea declaratiilor CASS 1C si FNUASS anexa 1 apare mesajul "nu sunt date pentru acest raport".

    In situatia in care programul de salarii nu va listeaza declaratiile CASS 1C si FNUASS anexa 1 trebuie sa mergeti in Setari - Variabile globale si la tip sa alegeti Parametrii declaratii. Aici la data lichidarii drepturilor schimbati data in ultima zi a lunii curente sau o alta data din luna curenta .

    ^sus^



    9. Care sunt configurarile necesare pentru contracte de drepturi de autor si/sau conventi civile ?

    Daca aveti contracte de drepturi de autor si/sau conventi civile , trebuie sa aveti urmatoarele configurari:
    - in fisa angajatului , la date personale se alege la model de angajat “ Drepturi de autor” sau “Conventii civile”.
    - Se alege din date suplimentare la tarifar : Venituri de natura profesionala altele decat cele salariale


    ^sus^


    10. Cum calculez impozitul pe Venit Brut in cuantum de 10% la drepturile de autor ?

    Daca aveti drepturi de autor si vreti ca impozitul pentru acestia sa fie 10% si sa se calculeze doar la Venitul Brut, trebuie sa urmati pasii:
    - sa mergeti in setari ---modele angajati---formule de calcul asociate modelului si alegeti la Model: Drepturi de autor
    - o sa gasiti formula de calcul 8001 Impozit. Stergeti aceasta formula si adaugati : 8100 Impozit 10% si dati Salveaza
    - se merge in setari----definire formule de calcul---formule de calcul si cautati 8100. Dati dublu click pe aceasta tranzactie si la formula stergeti ce este scris si dati paste la ce aveti aici: MAX(INT(S183)+TRS(4800)+TRS(7011)+TRS(7002),0)
    - se ia bifa de la actualizare si se apasa pe butonul Modifica


    ^sus^


    11. Cum calculez “Cheltuiala forfetara” direct ca procent introdus manual din Veniturile de natura profesionala” ?

    Daca vreti ca formula de calcul “Cheltuiala forfetara” se sa calculeze direct ca procent introdus de dumneavoastra din Veniturile de natura profesionala”
    - se merge in setari---definire formule de calcul ----formule de calcul –se da dublu click pe 4800 si la formula se sterge ce era initial si se copiaza urmtoarele: INT(TRS(9)*IN()/100+5/10)
    - se ia bifa de la actualizare si se apasa pe butonul Modifica

    ^sus^

    12. Cum configurez programul pentru generarea Declaratiei 112 din programul Ciel?

    >Descarcati kit-ul de validare pentru declaratia D112 de aici.




    Da-ti click in zona incercuita si apoi va apare fereastra de mai jos, apasati Save.



    Dupa ce ati apasat butonul Save va apare fereastra de mai jos:


    Salvati kitul pe partitia c:\ a calculatorului si apasati butonul Save. Salvarea se poate efectua si pe alte partitii ale calculatorului dumneavoastra.


    Dupa salvare mergeti in My computer-Local Disk (C:), selectati arhiva kitD112_J_1_5_1.zip (fisier actualizat pe site-ul anaf in data de 1.09.2011, in momentul in care dumneavoastra descarcati, e posibil sa fie o alta versiune, folositi-o intotdeauna pe ultima pe care o regasiti pe site-ul anaf), apasati click dreapta si selectati Extract Here, asa cum apare in fereastra de mai jos
    .



    Dupa dezarhivare va apare un folder galben numit Dist, iar cotinutul acestui foder il vedeti in imaginea de mai jos. Nu copiati DuKintegrator.jar pe desktop, lasati folderul Dist exact in calea in care s-a salvat.

    Inchideti aici si mergeti in aplicatia Ciel Salarii. In momentul in care intrati in Rapoarte-Declaratie unica 112 va apare mesajul:


    Apasati Ok si o sa va apara fereastra de mai jos unde selectati partitia c:\ , apoi apasati din nou Ok.



    Dupa aceea dati dublu click pe dist si apoi apasati Ok.


    Dupa apasarea butonului Ok va apare fereastra de mai jos. Apsati Recalcul pentru a efectua recalculul declaratiei 112 si Export pentru a se exporta. Calea de export este C:\Progrm Files:\Ciel\Ciel Salarii(dumneavoastra puteti sa configurati o alta cale de export).



    Dupa export va apare fereastra de mai jos. In cazul in care apasati No, continuati cu validarea si semnarea pdf-ului din programul Ciel Salarii


    Daca apasati Yes, se deschide un fisier cu datele dumneavoastra, importate in Pdf-ul intelligent de la Anaf. Aveti posibilitatea de a efectua validarea si semnarea, iar in cazul in care doriti sa efectuati modificari, fisierul deschis va permite acest lucru.






     ^sus^

    13. Am inchis luna si doresc sa modific ceva pe o luna anterioara. Cum procedez in acest caz?

    Pentru a efectua modificari pe o luna anterioara trebuie sa urmati pasii:

    a. Mergeti in General->Alegere societate->Creare, va creati o societate noua pentru care completati doar numele.
    b. Dupa creare intrati in noua societate si mergeti in meniul Utilitare->Restaurare si dati OK la mesajul care va avertizeaza ca se vor sterge toate datele din luna curenta.
    c. Apoi mergeti pe partitia c:\ sau in locatia unde aveti salvata baza de date inainte de inchidere (salvarea este de forma cielsal_codul societatii_anul_luna ), selectati baza de date si apasat Open.
    d. Dupa mesajul datele au fost restaurate veti putea efectua modificarile necesare.


    ^sus^

    14. Am un angajat in programul Ciel Salarii, i-am selectat pe fisa angajatului modelul de angajat dar nu imi efectueaza calculele, ce trebuie sa fac in acest caz?

    Pentru configurarea unui angajat de tip conventie civila trebuie sa urmati pasii:

    a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat Contracte\Conventii Civile
    b. Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti suma bruta, iar pe Formula treceti Venituri de natura profesionala altele decat cele salariale.

    Atentie! Desi conventiile civile nu au ore lucrate, nu stergeti de pe tab-ul Date suplimentare Norma zilnica si Numar ore/zi, le lasati configurate exact asa cum sunt.

    Pentru configurarea unui angajat de tip drepturi de autor pasii sunt aceeasi ca si pentru conventie civila, doar la model va trebui sa selectati Drepturi de autor.

    Pentru configurarea unui angajat de tip Colaborator trebuie sa urmati pasii:

    a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat Colaborator
    b. Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti suma bruta, iar pe Formula treceti Salariu Colaborator.

    Pentru configurarea unui angajat de tip Administrator trebuie sa urmati pasii:

    a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat Administrator.
    b.Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti suma bruta, iar pe Formula treceti Salariu Administrator.

    Pentru configurarea unui angajat de tip Cenzor trebuie sa urmati pasii:

    a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat Cenzor.
    b. Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti salariul, iar pe Formula treceti Salariu Cenzori.

    Pentru configurarea unui angajat de tip Zilier trebuie sa urmati pasii:

    a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat Zilieri.
    b. Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti salariul, iar pe Formula treceti Indemnizatie zilieri.

    Pentru configurarea unui angajat de tip Permanent cu Contract de munca trebuie sa urmati pasii:

    a. Pe fisa angajatului pe tab-ul Date personale selectati modelul de angajat Permanent cu contract de munca.
    b. Pe tab-ul Date suplimentare de pe fisa angajatului, la Tarifar pe Valoare ii treceti salariul, iar pe Formula treceti Salariu de incadrare.

    Atentie! In cazul acestui model de angajat va trebui sa adaugati orele lucrate (tranzactia 301), pentru a se efectua calculele.

    ^sus^

    15. Am actualizat la ultima versiune, iar in momentul exportului in calea de export gasesc 3 fisiere diferite. Cum procedez mai departe pentru validarea si semnarea declaratiei 112?

    Incepand cu versiunea 2.50 a programului Ciel Salarii odata cu exportul efectuat din aplicatia Ciel Salarii veti gasi urmatoarele fisiere:

    In cazul primului fisier va trebui sa urmati pasii de la intrebarea anterioara, acesta este pdf-ul intelligent cu datele importate.
    Al doilea fisier este xml-ul folosit pentru Validare+Creare PDF+ Semnare, din programul Ciel sau din Dukintegrator.jar (de pe site-ul Anaf.ro)
    Fisierul al treilea poate fi deschis cu ajutorul pdf-ului intelligent, din File-Open, si vor importa toate datele societatii.

    Atentie! In momentul in care creati pdf-ul din Ciel Salarii acesta se creaza cu denumirea D112_CUI_an_luna.pdf, iar cel semnat este de tipul D112_CUI_an_luna-semnat.pdf.


    ^sus^

    16. Am un angajat cu norma fractionata, cum configurez in Ciel Salarii?

    Configurarea normei fractionate in Ciel Salarii se efectueaza din meniul Activitati->Actualizare fise angajati->dublu click pe angajatul respectiv->tab-ul Date suplimentare. Aici se trece la norma zilnica numarul de ore pe zi, iar la norma zilnica va ramane 8, asa cum apare in imaginea de mai jos:

    Dupa efectuarea modificarilor se apasa butonul Modifica.

    ^sus^

     

    17. Am incercat sa scot declaratia unica 112 din Ciel Salarii, dar dupa export imi apare un fisier pdf gol. Cum procedez in aceasta situatie?

    Programul Ciel Salarii permite, in versiunea 2.50, importul datelor in pdf-ul inteligent de la Anaf. In momentul in care efectuati exportul din program, va apare o fereastra precum cea de mai jos in care puteti opta pentru deschiderea fisierului pdf cu datele dumneavoastra.

    Daca apasati Yes, se va deschide fisierul de mai jos in care dumneavoastra va trebui sa selectati Trust this document always asa cum vedeti in imaginea de mai jos. Odata selectata aceasta optiune, in fisierul pdf se vor importa datele dumneavoastra, putand efectua modificari ulterioare.

    Dupa selectarea optiunii Trust this document always va apare o fereastra precum cea din imaginea de mai jos:

     

    Aveti posibilitatea de a efectua modificari direct in acest fisier, un exemplu aveti in imaginea de mai jos:

     

    Mai departe aveti posibilitatea de a Valida si Semna direct din pdf-ul deschis astfel:

    -Mergeti pe pagina 5 a fisierului pdf (dupa partea de creante fiscale )
    - Apasati pe butonul Validare penttru a valida declaratia112.
    - Odata introdusa semnatura electronica, aceasta este preluata automat de pdf-ul inteligent.
    - In caz ca nu apare dati pe butonul Semnatura, asa cum apare in imaginea de mai jos, si selectati fisierul cu semnatura, pasii ii gasiti in imaginea de mai jos:

    Dupa apasarea butonului Semnatura puteti selecta una din optiunile de mai jos pentru a continua semnarea declaratiei:

    Mai multe detalii privind semnarea declaratiei puteti gai aici http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/declunica/Erori_frecventev5.pdf sau la furnizorul dumneavoastra de certificate electronice.


    ^sus^



    INTREBARI CIEL IMOBILIZARI

    1. La creare societate apare mesajul “baza de date exista dar nu are structura unei societati”
    Codul noii baze de date exista la Conta sau Gestiune, sa se dea alt cod societatii

    ^sus^

    2. La intrare in program - Serverul SQL nu contine baze de date corespunzatoare Imobilizarilor
    Trebuie reinstalat programul de Imobilizari pe acel calculator
    ^sus^



      Pentru clientii care au un contract de suport tehnic valabil, reamintim numarul la care puteti apela pentru sprijin suplimentar – 021.201.53.53 Asistenta Tehnica CIEL.

      ^sus^